INSTRUMENTEN COMMISSIE De Instrumentencommissie is het belangrijkste adviesorgaan van het NMF. Als permanent en geheel onafhankelijke commissie buigt zij zich over de aanvragen van de musici, begeleidt zij het aankoopbeleid en adviseert zij over de samenstelling van de collectie. De commissie bestaat uit specialisten uit de muziekwereld, met ieder kennis op het gebied van een specifieke instrumentengroep en talentontwikkeling. De Instrumentencommissie komt jaarlijks vier keer bijeen. RAAD VAN ADVIES De Raad van Advies is opgericht om het NMF bij te staan in allerlei zaken waarvoor extra expertise gewenst is. De leden van de Raad worden op onregelmatige basis geconsulteerd en voor onbepaalde tijd aangesteld. Vera Beths violiste Jaap Bolink vioolbouwer Frank Bonarius pianotechnicus en -stemmer Ferdinand Erblich altviolist Kees Hülsmann violist Rudolf Koelman violist Pieter Moerenhout oprichter NMF Andreas Post vioolbouwer Henk Rubingh violist Marien van Staalen cellist Serge Stam vioolbouwer Sven Arne Tepl artistiek directeur Residentie Orkest Jaring Walta violist Jan Wijn pianist Céleste Zewald klarinettiste De organisatie Het kantoor van het NMF is gevestigd in hartje Amsterdam. Hier werken zeven medewerkers en een aantal vrijwilligers. Op pagina 55 geven zij hun eigen visie op het thema ‘Doorgeven’. Naast het bureau is er de Instrumentencommissie, de Raad van Advies en de Raad van Toezicht. Monique Bartels cellodocente Gisella Bergman altviooldocente Jurjen Hempel dirigent Maria Kuster oud-adjunct directeur Codarts David Kuyken pianodocent Peter Stotijn contrabasdocent Francis Wammes oud-directeur KAM Coosje Wijzenbeek viooldocente EKATERINA LEVENTAL HARP SALVI ARIANNA | PIASCO | 2017 NIEUWE NMF-MUSICUS IN 2017 “ In 2017 heb ik de Salvi Diana van het NMF, waar ik 16 jaar op heb gespeeld, kunnen inruilen voor een nieuwe Salvi Arianna waar ik zeer blij mee ben. Het instrument heeft een zeer mooie en zangerige toon, beantwoordt zeer makkelijk en ‘meevoelend’ aan mijn muzikale wensen en helpt me om nieuwe fraseringen te ontdekken door de rijkdom van de klank.” 36